top of page

איך מנסחים כותרת שתמשוך את הקוראים?

הדבר הראשון שקוראים בכל כתבה הוא הכותרת, אז איך מנסחים כותרת מעניינת שתמגנט את הקוראים לכתבה שלכם? הכנו לכם 5 טיפים שיעזרו לכם.

תמיד לימדו אותנו שספר לא שופטים על פי הכריכה, אך בכל זאת, כשאנחנו קוראים כתבות, עוד לפני שאנחנו קוראים מילה אחת מגוף הכתבה, הדבר ראשון שאנחנו מבחינים בו זו הכותרת. במיוחד בימינו, כשהקורא מוצף בכתבות, פרסומות וסוגים שונים של תוכן מכל מקום, אנו נדרשים לתפוס את תשומת הלב של הקורא ולגרום לו לו לרצות להמשיך לקרוא את הכתבה. איך עושים את זה? בעזרת כותרת מעניינת! כדי לעשות זאת, אספתי בשבילכם מספר טיפים לכתיבת כותרת מעניינת.

צילום: ויקיפדיה

1- מספרים מספרים

אנשים אוהבים לקרוא כותרות המכילות מספרים. זה הרבה יותר פשוט עבורנו, ולעיתים מתמצת את תוכן הכתבה. למשל, הכותרת "5 הסרטים ששינו את פני הקולנוע" היא כותרת יותר מושכת מאשר "סרטים ששינו את פני הקולנוע", כך הקורא יודע מראש מה תכיל הכתבה.

2- אל תפחדו מלצוטט!

הרבה מאוד כותרות מורכבות מציטוטים ולא סתם. ציטוט יכול להפתיע, לסקרן ולשכנע את הקורא להמשיך לשורה הבאה. קראו פעם נוספת את הכתבה שלכם והפעם, שימו לב לציטוטים המעניינים המופיעים בה. הציטוט הכי מעניין ראוי לשמש ככותרת, רק שימו לב שהוא אינו ארוך ומסורבל, אלא מה שנקרא "קצר וקליט". 3- ניסוח הוא שם המשחק

בחירת המינוח הנכון בכותרת הכתבה היא קריטית, אז כדאי להשתמש במילים המתאימות ביותר. מילים כמו: רעיונות, דרכים, שיקולים, סיבות, סודות, עצות וטיפים הן מילים המגרות לקריאה, וניתן לראות אותן בכותרות רבות של כתבות. בנוסף, שמות תואר כמו: מעניין, מוצלח, מצחיק, מסקרן, מרתק או כיפי יכולים להוסיף לכותרת גם הם. לדוגמה: הכותרת "רעיונות מצחיקים לכותרות" תעבוד יותר טוב מאשר "כתיבת כותרות". 4- תשאלו שאלות

אחד הטרנדים שהכי הולכים היום הם כתבות ה"how to" או אם נתרגם לעברית, כתבות שמספרות לנו איך לעשות דברים. ואכן, מומלץ להשתמש במילת השאלה "איך" שמאוד פופולרית ברשת אך גם בשאר מילות השאלה שיתקבלו יפה כגון למה, מה ואיפה. הקוראים מבינים בסוג כותרת כזה מה מצפה להם בכתבה, דבר שיכול לפתות אותם להמשיך ולקרוא. 5- "צפו, שתפו, נסו"

האינטרנט וגופי התקשורת מוצפים בכותרות כאלה. ולא במקרה, הקורא אוהב להרגיש "חלק" מהתוכן כבר מהכותרת, כדי שירגיש שהוא מכוון אליו. לכן, השתדלו להשתמש בפעלים מסוג זה למען חשיפה גבוה יותר של הכתבה. אם אנחנו רוצים לכתוב על חגיגות יום העצמאות כותרת כמו: "צפו: חגיגות יום העצמאות בארץ", תוכל להתאים.

Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page